dentalni-hygiena-u-deti

Pečujte pravidelně o své zuby, my Vám poradíme jak na to.

Touhou mnoha lidí je mít krásné, bílé a zdravé zuby. Dodržováním zásad správné dentální hygieny lze předejít celé řadě onemocnění - zubnímu kazu, zánětu dásní, zápachu z úst, parodontóze aj.. S výběrem vhodných pomůcek a technik čištění zubů Vám pomůže dentální hygienistka.

Proč je dentální hygiena tak důležitá?

Na našem pracovišti se specializujeme na ošetřování dětí a pacientů s rovnátky. Je třeba si uvědomit, že u ortodontických pacientů je provádění ústní hygieny náročnější. A to časově, v počtu pomůcek, ale také trpělivosti. Proto Vás v naší ordinaci naučíme jak čistit okolo aparátků tak, aby bylo riziko vzniku možných onemocnění či komplikací (zubních kazů, onemocnění dásní, skvrn na zubech) snížené na minimum. Jednou tak budete mít zuby nejen rovné, ale hlavně zdravé.

Fotolia 62570036 XS

Co vás v ordinaci čeká?

Základem návštěvy je vysvětlit Vám, jak vůbec dochází ke vzniku nejčastějších onemocnění zubů a dásní (jako je např. zubní kaz či zánět dásní), ale hlavně jak jim lze předcházet či je léčit. Problematika je demonstrována pomocí reálných fotografií, ale také pomocí speciálních detekčních roztoků zobrazujících nevyčištěný zubní plak. Nesmí chybět individuální výběr vhodných pomůcek a nácvik vybrané techniky čištění zubů právě ve Vašich ústech. Ošetření je vždy zakončeno profesionálním vyčištěním (depurací) zubů.

Nezapomeňte na každou návštěvu vždy přinést svůj vlastní kartáček, eventuelně další dentální pomůcky!

Provádíme

individuální výběr vhodných pomůcek a technik čištění zubů

odstranění zubního kamene

depurace (profesionální leštění zubů)

fluoridace (posílení zubní skloviny)

Kdo Vás bude ošetřovat

Dentální Hygienistka Kristýna Plíšková, DiS

Kristýna Plíšková, DiS.

(+420) 569 431 530

(+420) 727 946 218
dentalni.hygiena@dent-clinic.cz

• V letech 2011-2014 absolvovala studium na Vyšší odborné škole zdravotnické v Brně - obor Diplomovaná dentální hygienistka
  • V roce 2014 se stala členkou Asociace dentálních hygienistek ČR
  • V roce 2014 získala osvědčení o výkonu zdravotnického povolání bez odborného dohledu v oboru dentální hygienistka a stala se tak registrovanou diplomovanou dentální hygienistkou

Není nutné čistit si všechny zuby - jen ty, které si Vy sami chcete zachovat.

Univerzální návod jak si čistit zuby neexistuje.

Technik čistění zubů máme celou řadu a vždy by měly být vybrány pacientovi na míru. Jen tak totiž můžeme mít jistotu, že bude plak odstraňován efektivně a Vaše ústa zůstanou čistá a zdravá po celý život.

Jak často by měly být zuby vyčištěné?

To je všeobecně známé pravidlo - minimálně dvakrát denně, ideálně však po každém jídle. Zuby by se měly čistit tak dlouho, dokud nejsou čisté. Povrch čistého zubu bez povlaku je krásně hladký (poznáte nejlépe jazykem - jako když olíznete sklo) a lesklý. Kvalitu vyčištění ale mohou ukázat také speciální detektory zubního plaku (roztoky, tabletky, ústní vody), které zabarví nevyčištěný povrch zubu. Podle intenzity zabarvení lze také usuzovat, jak dlouho již zuby nejsou vyčištěné.

Nenabarvený zubní plak

Nabarvený zubní plak

Barevný roztok zbarví plak

Vyčištěné zuby

Zuby po důkladném vyčištění

Vyčištěné zuby znovu nabarvené

Čisté zuby po nabarvení

Správná technika čištění musí být přizpůsobena věku pacienta, stavu chrupu a dásní, ale také jeho manuální zručnosti. Dle těchto kritérií pro Vás zubní lékař nebo dentální hygienistka vybere techniku čištění zubů a vhodné pomůcky.

Chcete se o zubní hygieně dozvědět další informace? Podívejte se na náš blog

Při péči o svůj chrup používejte vždy ty správné pomůcky

Kartáčky a dentální nitě

Kromě způsobu čištění je neméně důležitý také výběr vhodných pomůcek. Správně vybraný kartáček Vám čištění nejen usnadní, ale také zefektivní. Klasický kartáček (ba ani ten elektrický) se však nedostane do všech míst. Ty nejrizikovější jsou mezizubní prostory, k jejich čištění slouží mezizubní kartáčky a dentální nit nebo páska. Pro dočištění problematických míst chrupu jako jsou ortodontické zámečky, poslední stoličky atd. je nejvhodnější jednosvazkový (solo) kartáček.

kartacky-nite
usntni-vody

Pasty a ústní vody

Bohužel, neexistuje zubní pasta ani ústní voda, která by byla schopná rozpustit zubní plak. Každá zubní pasta i ústní voda má samozřejmě svůj smysl, ale pouze na očišťěném povrchu zubu. Pokud zajistíme kvalitní hygienu dutiny ústní, napomáhají např. při léčbě zánětu dásní, působí preventivně proti vzniku zubního kazu nebo dokonce (za určitých podmínek) počínající zubní kaz léčí. S výběrem nejvhodnější zubní pasty a ústní vody Vám pomůže zubní lékař nebo dentální hygienistka.

Veškeré pomůcky si u nás můžete zakoupit a již brzy i objednat z e-shopu

Detailněji o pomůckách

Objednejte se online k návštěvě kliniky